Wszystko o Autach

Historia marki

Założyciel przedsiębiorstwa, Walter Owen Bentley marzył o stworzeniu wyścigowego auta, które byłoby najlepsze w swojej klasie. Pierwszy samochód, Bentley 3 Litre, zbudował w 1919 roku, a zaprezentowano go szerszej publiczności w dwa lata później. Na sukcesy sportowe trzeba było czekać do 1924 i 1927 roku, gdy auta wygrały wyścigi w Le Mans.

W 1931 roku Bentley Motors Limited został kupiony przez Rolls-Royce'a.

Powojenne modele, z nielicznymi wyjątkami (model Bentley R Continental z 1952 roku), aż do lat dziewięćdziesiątych były tylko usportowionymi wersjami Rolls-Royce'ów. Oba przedsiębiorstwa zostały kupione w 1998 roku przez koncern Volkswagena, jednak okazało się, że wskutek niedopatrzenia prawa do marki Rolls-Royce posiada BMW. Na podstawie porozumienia pomiędzy niezależnymi właścicielami, kontrolę nad przedsiębiorstwem Rolls-Royce od 2003 roku przejęło BMW.

Najbardziej rozpoznawalny model Bentley Continental GT

Bentley Continental GT I został zaprezentowany po raz pierwszy w 2003 roku.

Tuż po zakończeniu produkcji większego i bardziej luksusowego modelu Continental R, Bentley reaktywował tę nazwę na rzecz mniejszego i bardziej sportowego modelu z dopiskiem GT. Premiera modelu miała miejsce na Geneva Motor Show w 2003 roku.

Do napędu posłużyła jednostka W12 znana z modelu Phaeton Volkswagena. Oznacza to, że silnik składa się z czterech rzędów po trzy cylindry każdy, rozwartych pod kątem 15 ° i opartych na jednym wale głównym. Z pojemności 5998 cm³ dzięki dwóm turbosprężarkom KKK uzyskuje moc 560 KM i maksymalny moment obrotowy na poziomie 650 Nm. Rozwija maksymalną prędkość 318 km/h. Przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,8 s.



Dodaj komentarz






Dodaj

© 2013-2024 PRV.pl
Strona została stworzona kreatorem stron w serwisie PRV.pl